Ojcowska Kampania Społeczna
Projekt zakłada przeprowadzenie kampanii społecznej, której celem jest: zwiększenie świadomości ojców na temat znaczenia roli ojca w przeciwdziałaniu zachowaniom ryzykownym i uzależnieniom u młodzieży. Chcielibyśmy uświadomić, że dobra jakościowo relacja z dzieckiem wpływa na jego bezpieczeństwo w przyszłości, będzie potrafiło podjąć bezpieczniejsze dla siebie decyzje.
Kampania przemyślana jest tak, aby łączyła w sobie dwa elementy. Chcemy powiedzieć o tym, że ojciec ma moc chronić swoje dziecko poprzez własny autorytet. Warto, a nawet trzeba też znać zagrożenia z jakimi współcześnie mierzą się ojcowie i dzieci, a sposoby radzenia sobie z nimi, to drugi element kampanii.
Podstawą naszego przekazu, będą wykonane we wrześniu badania społeczne na terenie województwa pomorskiego, badające poziom świadomości tego aspektu ojcostwa. Raport z badań dostępny będzie na stronie projektu www.wplywojca.pl.
Podczas kampanii odbędzie się sympozjum na temat ojcostwa, podczas którego wysłuchamy kilku paneli dyskusyjnych oraz będzie można wziąć czynny udział w debacie z naszymi gośćmi. Sympozjum odbędzie się 20.11.2021 r. w Gdańsku, obowiązywać będzie wcześniejsza rejestracja poprzez stronę internetową. Wydarzenie będzie transmitowane online.
W roku 2022 zaprosimy chętnych ojców na cykl szkoleń i warsztatów, podczas których chętni ojcowie będą mogli zdobyć wiedzę i umiejętności jak wspierać i budować bezpieczną, pełną zaufania relację z dzieckiem oraz z jakimi uzależnieniami i zachowaniami ryzykownymi mierzy się dzisiejsza młodzież. Na tę część kampanii będzie można zapisywać się na stronie internetowej projektu, od września do końca tego roku. Termin warsztatów to luty-czerwiec 2022.
Zmiana społeczna jaką chcemy osiągnąć poprzez nasz projekt to zwiększenie świadomości wśród mężczyzn o ich roli w przeciwdziałaniu zachowaniom ryzykownym i uzależnieniom.
Zadanie planujemy realizować na terenie miasta Trójmiasta, a także powiatów Wejherowskiego, Kartuskiego i Gdańskiego. Kampania w sferze medialnej będzie miała zasięg ogólnopolski.
Działania promocyjne w ramach kampanii rozpoczną się 28.10.2021r. Strona internetowa projektu, na której udostępniane będą wszystkie bieżące informacje
i aktualności będzie dostępna od 01.10.2021 r.: www.wplywojca.pl
Na początku września zostaną ogłoszeni wszyscy partnerzy i patroni projektu.
Realizatorem projektu jest Fundacja Gladius Gloriae. Fundacja działa głównie na terenie województwa pomorskiego. Początki jej działań silnie wiążą się z Bractwem św. Pawła. Fundacja jest kontynuatorem działalności tego podmiotu, skupiającego mężczyzn pragnących szerzyć wartości patriotyczne oraz prorodzinne. W ramach strategii, Fundacja skupia się na propagowaniu tych wartości wśród mężczyzn dążących do rozwoju własnego i chcących być dla innych.
Zapraszamy do kontaktu
Projekt realizowany jest dzięki dofinansowaniu Narodowego Instytutu Wolności Program NOWEFIO 2021-2023.